Studia strategiczne naszego Instytutu mają utrwalić polską przedsiębiorczość jako narodową cechę przywódczą i jako podstawę dobrobytu naszego kraju. Ale to Wy zrealizujecie ten zamiar w swojej firmie i zachęcicie konkurencję do podjęcia wyścigu, w którym nie ma przegranych, na amerykańskiej zasadzie „win- win”, gdzie obie strony wygrywają.
Kontakt:
Maciej Węgrzyn
Tel.+48 607 429 741
email: biuro@niss.org.pl
Korzyści z zastosowania projektu : Ewaluacja stanowisk pracy.
Realizując nasz projekt Zamawiający uzyska informacje na temat możliwości usprawnienia procesu produkcji lub wykonywania usługi. Dzięki niemu otrzyma obraz jak powstają decyzję w przedsiębiorstwie i jakimi cechami powinni się odznaczać ludzie, którzy te decyzje podejmują.
Utworzone przez nas profile charakterologiczne umożliwią prawidłowy dobór ludzi potrzebnych do prawidłowego wypełnienia wyznaczonych zadań.
Właściwy sposób przekazywania informacji o stanie produkcji i stanie zasobów do ośrodka decyzyjnego i porównywanie z przeznaczeniem i celami przedsiębiorstwa pozwoli na uniknięcie przestojów i awarii z powodu błędów
i pomyłek powodowanych niewłaściwym doborem pracowników.
Korzyści dla zamawiającego pojawiają się już w trakcie realizacji projektu (sic!)
Projekt ewaluacji stanowisk
kosztorys roboczy przedsięwzięcia
Etapy działania:
-
Charakterystyka przedsiębiorstwa (Draft of Enterprise)
Ustalenie danych o przedsiębiorstwie:
-
branża,
-
dane statystyczne takie jak: liczbę zatrudnionych, kontrahenci, (klienci, dostawcy),
-
perspektywy rozwojowe, obroty, konkurenci.
Przewidywany czas pracy: 10 godzin pracy eksperta, 10 godzin prac pomocniczych.*
-
Szczególne cechy przedsiębiorstwa (Pecularity of Enterprise)
-
Określenie celów przedsiębiorstwa, w tym cel główny i cele pomocnicze.
Przewidywany czas pracy: 10 godzin w pracy eksperta i 10 godzin pracy pomocniczej, w tym 2 razy po 2 spotkania z kierownictwem zakładu, w miejscu wskazanym przez zamawiającego.
-
Obszar zasilania w informacje (Gate Data)
-
ustalenie jakie informacje przychodzą do przedsiębiorstwa i skąd są pobierane, gdzie trafiają,
-
kształtowanie wrażeń: jak informacje są kondensowanie w postaci wrażenia o sytuacji
i jak kojarzone są z innymi wyrażeniami oraz z innymi informacjami tworząc wrażenia sytuacji,
-
ustalenie wyobrażenia o sytuacji zewnętrznej,
-
ustalenie emocji powstałych w firmie,
-
skojarzenie emocji z celami firmy,
-
wypracowanie refleksji,
-
wypracowanie wyobrażenia o decyzjach,
-
wydanie decyzji informacyjnej w stronę efektora działającego na otoczenie.
-
Obszar energetyczny (Energy Data)
-
obszary zasilania w środki materialne (pieniądze) i obszar zasilania w surowce i półprodukty,
-
przetwarzanie zasilania, półprodukty i podawanie informacji o produkcji do obszaru centralnego celem wypracowania refleksji polegającej na porównaniu produkcji (działalności) z celami przedsiębiorstwa,
-
przekazanie informacji o zgodności lub niezgodności celów z bieżącą produkcją,
-
wytworzenie produktu i wysyłka do sprzedaży.
Każdy z tych obszarów wymaga od 4 do 12 godzin pracy eksperta i od 4 do 12 godzin pracy pomocniczej.
-
Oddziaływania na otoczenie
-
jak działa nasz efektor, czyli w jaki sposób produkty trafiają do klienta.
Łączny czas pracy to 40 do 120 godzin pracy eksperta i tyle samo pracy pomocniczej.
-
Marketingowe oddziaływania na otoczenie.
-
w jaki sposób reklamowany jest produkt,
-
w jaki sposób przesyłany,
-
czy sposób przesyłania jest zgodny z reklamowanymi parametrami
Wymagany czas pracy to około 20 godzin pracy eksperta i 20 godzin pracy pomocniczej.
-
Content marketing czyli określenie strefy docelowej marki i wywołanie zadowolenia klienta z oferty i produktu.
-
diagnoza rynku,
-
podział rynku na segmenty według charakteru klienta. Parametry charakteru: energetyczne, dynamiczne, podatność, tolerancję oraz parametry intelektualne.
Czas pracy to 20 godzin pracy eksperta i 20 godzin pracy pomocniczej.
-
Uzyskiwania informacji zwrotnej (back data) – (marketing 4.0).
-
w formie pieniędzy i formie wiadomości o tym, czy produkt jest używany i w jaki sposób,
-
czy używany jest zgodnie z przeznaczeniem, czy niezgodnie z przeznaczeniem (powiedzmy zabawki mogą być szkodliwe dla zdrowia, a urządzenia sportowe, np łuki, mogą być używane jako broń)
Badanie to 20 godzin pracy eksperta, 20 godzin prac pomocniczych.**
*Godzina pracy eksperta to 186 zł, godzina pracy pomocniczej 55 zł
**W szkicu początkowym należy określić ilość godzin przeznaczonych na poszczególne fragmenty przedsięwzięcia, a także uzyskać zgodę zamawiającego na zakres przedsięwzięć. Zamawiający określi jakie dokumenty posiada, jakie dokumenty może udostępnić i w jakie badacze mogą mieć wgląd. Dokumenty udostępniane są bez prawa ich wynoszenia poza zakład, nielegalnego kopiowania i wykorzystywania komercyjnego, zwłaszcza przeciwko Zamawiającemu.
Zamawiający zobowiązuje się do przeprowadzenia badania lekarskiego dla pracowników w zakresie:
-
veloergometrii (jaką moc pracownik może uzyskać w wysiłku fizycznym),
-
spirometrii (jaką pracownik ma pojemność płuc)
-
badania krwi (zwłaszcza poziom fosforu oraz poziom fosfatazy alkalicznej).
Badania te są włączone profilaktyczne i obciążają Zamawiającego.
Liczba godzin przeznaczonych na poszczególne zadania zależy od wielkości przedsiębiorstwa, jego obrotów, a także od tego, jakie dokumenty firma posiada i od stopnia skomplikowania oraz ilości celów, jakie przedsiębiorstwo realizuje.
Liczba godzin pracy będzie określona w szkicu badań przedsiębiorstwa. Badania te będą prowadzone w tym zakresie jaki Zamawiający ustalił z wykonawcą w załączniku.
Łączny koszt to 100 do 180 godz. pracy eksperta i 100 do 180 godz. prac pomocniczych co daje 24.100zł do 43.380 zł plus 20% darowizny na rzecz Narodowego Instytutu Studiów Strategicznych w Warszawie.
Sporządził: Maciej Węgrzyn, 10.10.2016.
34 total views, 1 views today